När vänlighet kan vara osagd

Två saker, eller två personer rättare sagt har liksom tagit kallpratet och serviceminden över gränsen i veckan.

Problem:
Den ena var expediten på Gina Tricot.
Hade köpt ett par byxor som visade sig vara allt för stora, så dagen efter gick jag dit för att byta storlek. På kvittot fanns även en tröja med.
Tjejen var jättetrevlig men den meningen som kunde varit osagt från hennes sida var;
Jaha så byxorna var för stora, men tröjan var den bra då?

Lösning:
Säg bara, hoppas dom här ska passa bättre då.


Problem:
Den andra var, och är, återkommande hon hudterapeuten som alltid, varja gång jag är där frågar samma fråga:
Vad använder du för produkter hemma då?
Det är ju en snäll fråga och jag vet att hon skiter väl i mig, men det är störande, hon ställer den alltid vid samma tidpunkt också.

Lösning:
Skaffa någon form av kunddatabas, eller ge fan i att fråga. Alternativt köp sånna här konversationskort och plugga in nya saker att fråga om.