Citat: "Jag ser vättar". Slut citat.



Det här mina vänner är Robert Kronberg, han tävlar i någon sorts spring för Sveriges räkning. Han erkänner i Expressen att han ser vättar i hörnen och att han för detta får terapi.
Pardon my french?
Ja, vad var det jag sa. Dvärgar, pysslingar och sånt är ett träsk där man lätt kan förvilla sig.
Robert trodde till och med att hans tränare var en galen vätte, så han klippte till honom.
Nej, men spontant skulle jag väl vilja slå ett slag för dom där i IOK, som tar oanmälda dopingstester. Eller få se nu, Olympiska kommitén, de kanske är en undergrupp från dom som tar proverna. Men hur som hellst.

Så här säger Robert friidrottskille själv:
"Jag ser lite vättar och sånt i hörnen."
Och sånt?

Tomtar? Älvor? Vad menar han... Som om det var den naturligaste sak i världen att se fantasifoster kravla runt på golvet. Som om det här är något vi alla kan relatera till på ett eller annat sätt.
Undrar om han har sett han där "my-prescious-gollum" sitta och väsa bakom soffan?

Vissa saker ska man bara tala tyst om. Det här är en sådan sak.