Jag härmar folk

Jag har en förmåga att härma dialekter och språk.
Inte på ett bra sätt, näe, på ett mer sjukligt manér.

Om jag börjar prata med en person som pratar kass engelska med puertoricansk brytning, ja då dras jag med i fallet. Fastän min engelska är grymt bra och grammatiskt korrekt i vanliga fall.

Samma sak om jag skriver, jag ska ta över stavfel och sånt.

Herregud jag producerar till och med blandspråk och hittar på ord som inte finns, bara för att det låter som om dom borde passa in.
Har utvecklat en sjuklig mix av svensk/norska... Det är inte rätt på något av språken.
Men det här är ett fenomen som går mig obemärkt förbi, jag snärjer mig själv liksom.

Oftast är det när konversationens motpart säger; va? som jag reagerar.

Jag ska maila en ligvist tror jag, så jag får klarhet i det här.