Emma på Telenor är helt omöjlig idag


" Emma finns bara i fantasin, men hon är fin, tycker Kalle..."
Det finns en sång som heter så, ledmotivet till Kalles klätterträd.


Jag: Hej Emma
Emma: Hejsan!
Jag: Jag behöver ett filmtips
Emma: Det verkar som om du letar efter något men jag förstår inte riktigt vad. Om du ställer din fråga på något annat sätt kan jag kanske hjälpa dig
Jag: Jag letar efter en bra film
Emma: Åh tack! Sånt glädjer mig.
Jag: Va bra, så vad kan du rekommendera?
Emma: Jag tycker att intelligens är ett relativt begrepp. Jag kan det som jag är utbildad att prata om, men jag lär mig nya saker hela tiden.
Jag: Jag med.
Emma: Om du vill kan du ställa en ny fråga till mig.
Jag: Jag tänkte kolla på film, men kan inte bestämma vilken.
Emma: I'm sorry, I only speak Swedish. Jag pratar bara svenska.
Jag: Fast engelska är ju bra att kunna.
Emma: Skönt att höra att du mår bra.
Jag: Är du full?
Emma: Jag kan varken äta eller dricka och slipper både törst och hunger.
Jag: Nej man ska inte äta framför datorn, den kan gå sönder.
Emma: Vad tråkigt att din telefon har gått sönder. För att få hjälp med din telefon så måste jag be dig kontakta återförsäljaren du köpt telefonen av.
Jag: Telefonen?
Emma: Jag förstår att du vill veta något om mobiltelefoner. I vår internetbutik har vi ett stort utbud av mobiltelefoner. Se utbudet i vår internetbutik här intill.
Om du skriver korta och fullständiga meningar kan du få ett mer specifikt svar.
Jag: Vad trög du är.
Emma: Vad tråkigt! Om du inte har lust att prata med mig mer så är det bara att stänga ner mig.
Jag: Ja, jag tror vi nått vägs ände du och jag.